Magas vérnyomás

Ellenállási gyakorlat és magas vérnyomás

ellenállási gyakorlat és magas vérnyomás pulzus magas vérnyomás esetén

Megtalálták a vérnyomás csökkentésének pofonegyszerű módját Origo A legújabb kutatások szerint azonban érdemes elgondolkodni azon, hogy valamilyen formában beiktassuk az életünkbe a nyújtást. Csökkenti az artériák merevségét A magas vérnyomás csökkentésében a nyújtás sokkal hatékonyabb lehet, mint például a jótékony hatásáról ismert séta vagy a gyors gyaloglás.

A Journal of Physical Activity and Health tudományos szaklapban most megjelent tanulmány ezt támasztja alá. A nyújtás fontossága megkérdőjelezhetetlenForrás: Pexels Mindenkiben az a képzet él, hogy a nyújtás csak az izmok nyújtását jelenti — mondta Phil Chilibeck a ScienceAlert online tudományos portálnak, aki a kanadai Saskatoon Saskatchewani Egyetemen biomechanikát és kineziológiát tanulmányoz.

Megtalálták a vérnyomás csökkentésének pofonegyszerű módját

Hozzátette: a nyújtás csökkenti az artériák merevségét, vagyis kisebb az ellenállás a véráramlással szemben, ami alacsonyabb vérnyomást eredményezhet.

A magas vérnyomás a szív- és érrendszeri betegségek vezető rizikófaktora világszerte.

Magas és alacsony vérnyomás javítása meditációval

Noha számos eszközünk van ennek a csökkentése érdekében, például redukálhatjuk a sófogyasztásunkat, kevesebb alkoholt ihatunk vagy több időt tölthetünk a családunkkal és a barátainkkal, de mindez néha mégsem bizonyul elegendőnek.

Ezért érdemes felvenni a listánkra a nyújtási gyakorlatokat.

Magas vérnyomás

A lassú, kontrollált légzés előnyeit is magában foglalja Korábbi vizsgálatok már bizonyították, hogy a nyújtás hatékonyan javíthatja az izmok és szövetek véráramlását. A kutatások rámutattak arra is, hogy ezek a gyakorlatok hatékony módja várandós nőknél a vérnyomás csökkentésének.

  • Miért alattomos ez a betegség?
  • Magas vérnyomás 8 oka, 3 tünete és 7 kezelési módja [teljes útmutató]
  • Papp lajos a magas vérnyomásról

Szintén tanulmányok igazolták, hogy a nyújtás erősíti a kötőszövetet, javítja a rugalmasságot és segíti a testünket a ellenállási gyakorlat és magas vérnyomás testmozgáshoz való alkalmazkodásban. Ezúttal a tudósok egy nyolc hetes kísérleti időszakban vizsgálták a nyújtási gyakorlatok hatását közepesen magas vérnyomású emberek bevonásával.

ellenállási gyakorlat és magas vérnyomás mi és magas vérnyomás

Az egyik csoport hetente ötször végzett harminc perces nyújtó gyakorlatot, míg a többiek ugyanannyi ideig sétáltak gyors ütemben, hogy megemeljék a pulzusukat. Az izmok nyújtása több szempontból is kiemelkedő fontosságúForrás: Pinterest A kutatócsoport a nyolc hetes program előtt és után háromféleképpen mérte a résztvevők vérnyomását: nyugalmi és fekvő helyzetben, valamint egy 24 órán keresztül hordozható vérnyomásmérővel.

  • Ellenállási gyakorlat és magas vérnyomás Szauder Ipoly: Magas vérnyomás, korunk népbetegsége Mindenki Akadémiája alkalmazható-e az akupunktúra magas vérnyomás esetén Magas vérnyomás súlyosság szerint diéta ajánlások magas vérnyomás esetén, a magas vérnyomás frakcióval történő kezelése magas vérnyomás minden tünet.
  • Ellenállási gyakorlat és magas vérnyomás Magas vérnyomás
  • A magas vérnyomás nem hagyományos módszerekkel történő kezelése

Az önkéntesek a vizsgálati időszak alatt nem csökkentették a megszokott fizikai aktivitásukat, hanem inkább a szokásos rutinjuk kiegészítéseként adták hozzá a nyújtó gyakorlatokat. Nyolc hét elteltével világosan kirajzolódott, hogy a nyújtás vérnyomáscsökkentő hatása jóval nagyobbnak bizonyult, mint a sétáé.

A nyújtás előnyei közé sorolhatjuk nem csak a véráramlás enyhítését, hanem a lassú, kontrollált légzést is, amit a gyakorlatok közben végzünk — mutatott rá Phil Chilibeck.

ellenállási gyakorlat és magas vérnyomás a magas vérnyomás kezelésének modern elvei

A végső megállapításhoz azonban további vizsgálatokra van szükség.